טיול לאלפ דה סיוסי (Alpe di Siusi)
מזה זמן רב רציתי לחזור לאלפ די סיוסי (Alpe di Siusi), שכן זהו אחד מאתרי הנופש היפים ביותר בהרי דרום טירול, צפונית מזרחית לבולצאנו, על המדרונות המערביים של הדולומיטים. באתר מורשת עולמי של אונסק"ו זה, שהוגדר על ידי לה קורבוזיה (Le Corbusier) כ"ארכיטקטורת הטבע היפה ביותר בעולם", הרי הדולומיטים מציעים פנורמות של מגוון ויופי מדהים.
אלפ די סיוסי הוא מרעה ההרים הגדול באירופה, עם מדרונות שטופי שמש המוגנים מפני הרוח. זהו גן עדן לכל ענפי ספורט החורף, מסקי במורדות ועד לסקי קרוס קאנטרי, מסנובורד ועד מזחלות. ההליכה בשלג למרגלות ה-Siliar Massif, המקיפה ומסגרת את אלפ די סיוסי היא גם פשוט נהדרת! באחד מימי הראשון הבהירים של ינואר, אשתי ואני קמנו מוקדם, קפצנו למכונית שלנו ועלינו על הכביש המהיר A22 לכיוון מעבר ברנר. תוך קצת יותר משעתיים, הגענו לאורטיסיי, שם החנינו את רכבנו כדי להגיע לאלפ די סיוסי ברכבל, תוך דקות ספורות הגענו לגובה של 6,561 רגל, בעודנו מוקפים בהרים מרהיבים: הקבוצות של סלה, סאסולונגו ו- Catinaccio ו- Sciliar Massif. הנוף היפה הזה לא נהרס מתיירות המונית ועדיין שומר על אותנטיות בשל היותו תואם את סביבתו, שעדיין מאוכלסת ברועים וחקלאים.
החלטנו שבמקום לעשות סקי נהנה מהיום בהליכה. חשבנו שאם יימאס לנו ללכת בשבילים המרהיבים האלה, נוכל לעלות על מזחלת רתומה בסוסים המחברת בין כמה מסעדות בהרים. למרות שהרעיון להיות נישאים במזחלת היה מפתה, החלטנו להתפעל מהפנורמה בקצב איטי יותר. בצהריים עצרנו ולקחנו קצת כיבוד: כופתאות, שוטלברוט (schüttelbrot) - לחם מקמח שיפון - בקר מעושן ופולנטה חמה, בליווי כוס גוורצטרמינר טעים.